logo  




  1. HOME
  2. SZKOŁA
    • Misja i wizja szkoły
    • Historia szkoły
    • Patron szkoły
    • Sztandar szkoły
    • Dyrekcja
    • Kadra
    • Konsultacje
    • Pedagog
    • Dokumenty
    • Podręczniki
    • e-Dziennik
    • Bezpieczna Szkoła
    • Biblioteka
    • Sukcesy
    • Multimedia
  3. RODZICE
    • Rada Rodziców
    • Kalendarz 2024/25
    • Dzwonki
    • Stołówka
    • Higienistka
    • Stomatolog
    • 1,5% Podatku
    • Zdjęcia - Legitymacja
  4. UCZNIOWIE
    • Samorząd Uczniowski
    • SU-Nasze działania
    • Wolontariat
    • Konkursy
    • Zadania
  5. PROJEKTY
    • STARS
    • SIMPAL
    • Ruch i zdrowie
    • #SU-w-ak
    • Future4me
    • Montessori
    • FERS
    • Akademia Puchatka
    • Warsztaty naukowe
    • Mega Misja
    • Ogród z klasą
    • ZiS
    • SKS
    • Laboratorium Przyszłości
    • Trzymaj Formę
    • ERASMUS+
    • Inne
  6. ŚWIETLICA
    • Z życia świetlicy
    • Dokumenty
    • Archiwum Świetlicy 2019/20
  7. DSD
    • DSD SP39
    • DSD G7
  8. REKRUTACJA
    • Oferta 2025/26
    • Terminarz
    • ELEMENTO
  9. SOM
  10. KONTAKT
    • Adres
    • Mapa
    • Sekretariat
    • GSuite
    • RODO
    • Dostępność
    • Mapa strony
    • webmajster

  

WSPÓŁPRACA Z UNIWERSYTETEM JAGIELLOŃSKIM


Realizacja projektu badawczego w latach 2017-2018

TEMAT: SAMOPOCZUCIE SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ /dr Iwona Sikorska/

Projekt realizowany we współpracy z Flinders University, Adelajda, Australia MENTAL HEALTH AND WELLBEING.
EDUCATIONAL PERSPECTIVE.(Mirella Wyra, PhD.)


    Prowadzone badania dotyczą samopoczucia społeczności szkolnej, uczniów i nauczycieli, podczas pobytu w szkole. Celem projektu jest poznanie i sklasyfikowanie zachowań uczniów oraz samopoczucia podczas pobytu w szkole. Wyjaśnienie zachowań ze spektrum agresji pozwoli na planowanie adekwatnych strategii interwencyjnych. Uczniowi zaangażowani w charakterze badaczy współpracują ze studentami podczas nominaowania miejsc na terenie szkoły, w których młodzież czuje sie dobrze lub niekomfortowo. Badania pozwolą na uzyskanie danych, które umożliwią powiadomienie społeczności szkolnej o mozliwościach najlepszych rozwiązań wychowawczych i prewencyjnych.

    Około 600 uczniów w wieku 11- 16 lat zostanie zaproszonych do udziału w badaniu. Będą to uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum z obszaru miasta Krakowa Uczniowie wezmą udział w badaniu po wyrażeniu zgody na nie przez nich samych oraz rodziców. Uczniowie zostaną powiadomieni o znaczeniuu ich udziału w badaniu, jako pomocy dla organizatorów działań pomocowych i profilaktycznych w szkołach.


Warsztaty dla młodzieży i rodziców

W ramach współpracy nawiązanej z Instytutem Psychologii Stosowanej UJ w szkole prowadzone będą zajęcia z obszarów:

• Integracji grup klasowych
• Technik komunikacji, negocjacji i rozwiązywania konfliktów
• Samopoznania i radzenia sobie ze stresem


Spotkania z rodzicami to wybrane tematy, m.in.

• Prezentacja programu rozwijania odporności psychicznej "Dzielne dzieci" w klasach 1-3 edukacji wczesnoszkolnej.

Warsztaty "Psychologiczne Ja w świecie społecznym"


    W dniu 8 października 2016 roku w Audytorium Maximum na ul. Krupniczej 36 w Krakowie odbyło się spotkanie podsumowujące projekt "Psychologiczne Ja w świecie społecznym: Przywiązanie, teoria umysłu i pojęcie Ja w okresie adolescencji" w którym brali udział uczniowie aktualnych klas III naszego gimnazjum.
    Projekt realizowany w latach 2014-2016 przez zespół Uniwersytetu Jagiellońskiego obejmował uczniów rozpoczynających naukę we wrześniu 2014 /za zgodą rodziców/, ostatecznie wzięło w nim udział około 90 osób z naszej szkoły. Projekt badał kompetencje społeczne u naszych uczniów, a efektem końcowym jest książka "Jak rozwijać rozumienie społeczne", która dostępna będzie już wkrótce w naszej bibliotece.
    Szczegółowe omówienie projektu i jego wyników można znaleźć na stronie: http://www.socialself.psychologia.uj.edu.pl. Bardzo dziękuję wychowawcom: p. Agacie Maćkowiak, Alinie Terleckiej-Siekaniec, Tomaszowi Szczepanikowi, p. pedagog Bożenie Paruch oraz uczniom, rodzicom za udział w tym spotkaniu.

Iwona Janek, dyrektor szkoły

Zobacz relację


    Projekt badawczy Psychologiczne Ja w świecie społecznym. Przywiązanie, teoria umysłu i pojęcie Ja w okresie adolescencji realizowany w naszej szkole w latach 2014- 2016 zaowocował publikacją JAK WSPIERAĆ ROZUMIENIE SPOŁECZNE. PROGRAM WARSZTATÓW DLA MŁODZIEŻY wydanej przez krakowskie Wydawnictwo Edukacyjne (Białecka-Pikul, M. i in., 2016). W książce zostały uwzględnione zadania i ćwiczenia, których pilotaż odbył się z udziałem młodzieży naszej szkoły. Można więc powiedzieć, że mamy swój wkład w tę publikację!

Rok szkolny 2017/ 2018

    Klasy drugie (a, b, c i e) brały udział w kontynuacji projektu badawczego pt. Psychologiczne Ja w świecie społecznym. Przywiązanie, teoria umysłu i pojęcie Ja w okresie adolescencji pod kierunkiem dr hab. Marty Białeckiej-Pikul z Instytutu Psychologii UJ. Każda klasa uczestniczyła w warsztatach trwających cały II semestr (luty- czerwiec 2018). Klasy zostały losowo podzielone na 3 grupy, a uczniowie w tych grupach brali udział w cotygodniowych zajęciach. Szczegółowe kompetencje trenowane pod okiem studentów i doktorantów psychologii dotyczyły:

• rozumienia zachowań i emocji drugiego człowieka,
• rozumienia siebie w relacji z innymi,
• rozumienia decyzji podejmowanych przez innych,
• umiejętności analizowania i interpretowania zachowań społecznych,
• poprawy własnej koncentracji, uwagi i spostrzegawczości.

Uniwersytet Jagielloński podziękował naszym uczniom za współpracę wręczając na zakończenie warsztatów pamiątkowe bidony z logo uczelni (wychowawcy otrzymali również symboliczne podziękowanie w postaci kubków UJ za wspieranie współpracy). Trenerzy, żegnając się z młodzieżą, zachęcali do rozważenia studiów uniwersyteckich i zapraszali w progi najstarszej w kraju Alma Mater.

Rok szkolny 2018/ 2019

    Młodzież naszej szkoły śpiewająca gospel wspólnie z seniorami w ramach projektu "Działajmy razem" została zaproszona do uświetnienia swoim udziałem otwarcia konferencji naukowej na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. 21 września 2018 roku odbył się koncert z udziałem 30 uczniów i 30 seniorów pod dyrekcją Lei Kjeldsen podczas uroczystego otwarcia IV Interdycyplinarnej Konferencji Zdrowie i Odporność Psychiczna. Chór śpiewał dla uczestników konferencji z 31 ośrodków naukowych z kraju i zagranicy, również w obecności władz miasta i województwa. Ostatni utwór wykonała wspólnie z chórem rozentuzjazmowana publiczność, zachęcona przez charyzmatyczną panią dyrygent.