logo  




  1. HOME
  2. SZKOŁA
    • Misja i wizja szkoły
    • Historia szkoły
    • Patron szkoły
    • Sztandar szkoły
    • Dyrekcja
    • Kadra
    • Konsultacje
    • Pedagog
    • Dokumenty
    • Podręczniki
    • e-Dziennik
    • Bezpieczna Szkoła
    • Biblioteka
    • Sukcesy
    • Multimedia
  3. RODZICE
    • Rada Rodziców
    • Kalendarz 2024/25
    • Dzwonki
    • Stołówka
    • Higienistka
    • Stomatolog
    • 1,5% Podatku
    • Zdjęcia - Legitymacja
  4. UCZNIOWIE
    • Samorząd Uczniowski
    • SU-Nasze działania
    • Wolontariat
    • Konkursy
    • Zadania
  5. PROJEKTY
    • STARS
    • SIMPAL
    • Ruch i zdrowie
    • #SU-w-ak
    • Future4me
    • Montessori
    • FERS
    • Akademia Puchatka
    • Warsztaty naukowe
    • Mega Misja
    • Ogród z klasą
    • ZiS
    • SKS
    • Laboratorium Przyszłości
    • Trzymaj Formę
    • ERASMUS+
    • Inne
  6. ŚWIETLICA
    • Z życia świetlicy
    • Dokumenty
    • Archiwum Świetlicy 2019/20
  7. DSD
    • DSD SP39
    • DSD G7
  8. REKRUTACJA
    • Oferta 2025/26
    • Terminarz
    • ELEMENTO
  9. SOM
  10. KONTAKT
    • Adres
    • Mapa
    • Sekretariat
    • GSuite
    • RODO
    • Dostępność
    • Mapa strony
    • webmajster

  

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI



       Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

       Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.      Zobacz informacje o programie.


       Szkoła Podstawowa Nr 39 w Krakowie w ramach programu Laboratoria Przyszłości otrzymała wsparcie w postaci środków finansowych w łącznej wysokości 60 000 PLN.

Ważniejsze wyposażenie wg poniższej specyfikacji:

- drukarka 3D Flashforge Adveturer 4
- drukarka 3D Makerbot Sketch
- zestawy filamentów
- mikrokontrolery Arduino
- roboty edukacyjne - OZOBOT
- roboty edukacyjne - PHOTON
- stacja lutownicza i lutownice transformatorowe
- zestawy narzędzi do zajęć technicznych
- multimetry elektryczne
- maszyne do szycia ELNA
- aparat fotograficzny CANON EOS 250D
- mikroporty
- zestaw oświetleniony do realizacji nagrań
- mikroskopy USB
- i wiele innych....



Projekty 3D - "Wielkanocny dekor" - Laboratoria Przyszłości


    Po opanowaniu podstwowych umiejętności projektowania 3D na platformie TINKERCAD przyszedł czas na bardziej zawansowane projekty. "Wielkanocny dekor 3D", to zadanie projektowe z którym zmierzyli się uczniowie klas starszych. Najlepsze z projektów zostały następnie wydrukowane na szkolnej drukarce Flashforge Adventurer.

Zobacz relację


Projekty 3D - Laboratoria Przyszłości


    W ramach zajęc informatyki uczniowie poznawali zasady projektowania 3D z wykorzystaniem platformy TINKERCAD. Najlepsze z projektów zostały następnie wydrukowane na szkolnej drukarce Adventurer, która została zakupiona w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.

Zobacz relację


Kodowanie - Laboratoria Przyszłości


    Dzięki samodzielnej pracy, indywidualnemu podejściu do rozwiązania problemu, zwłaszcza, gdy każdy z uczniów dysponuje swoim robotem, skutecznie można rozwijać nawyki poszukiwania nowych, lepszych rozwiązń. Zajęcia robotyki dają możliwość świadomego i bezpiecznego korzystania z dobrodziejstwa świata komputerowych technologii.

E.K.

Zobacz relację


Ozoboty w akcji - Laboratoria Przyszłości

  

    "...Ozobot, to mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania, który zabiera dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów ....". Jak ciekawe i zajmujące może być programowanie takiego urządzenia przekonują sie kolejne grupy uczniów uczestniczących w zajęciach projektu Laboratoria Przyszłości.

E.K.




Roboty Photon - Laboratoria Przyszłości


    Roboty Photon okazuje się bardzo dobrze wspólpracują z oprogramowaniem projektora "Magiczny Dywan". Przekonali sie o tym uczniowie podczas zajęć projektu "Laboratoria Przyszłości". Kodowanie i programowanie, to jedne z ważniejszych umiejętności, które rozwijają analityczne myślenie.

E.K.

Zobacz relację


Szyjemy ozdoby choinkowe - Laboratoria Przyszłości


    Samorząd Uczniowski w ramach akcji - "Kiermasz przedświateczny" postanowił przygotować dekoracje choinkowe. Korzystając z maszyn do szycia, które zakupione zostały do projektu "Laboratoria przyszłości", uczniowie nie tylko poznali technikę szycia maszynowego, ale także własnoręcznie uszyli piękne świąteczne dokoracje.

A.G.

Zobacz relację


Prace z drutu - wykorzystujemy sprzęt programu - Laboratoria Przyszłości


    Praca z drutem konstrukcyjnym, tworzenie elementów przestrzennych jest zdecydowanie łatwiejsze, gdy posługujemy się odpowiednimi narzędziami. Przekonali się o tym osobiście uczniowie uczestniczący w zajęciach programu "Laboratoria przyszłości". Szczypce uniwersalne, szczypce okrągłe, teletechniczne oraz ucinaczki boczne początkowo nie chciały "słuchać" użytkowników. Po kilku próbach okazało się, że jednak są bardzo przydatne i znacznie ułatwiają wykonanie pracy.

E.K.

Zobacz relację


Laboratoria Przyszłości – zajęcia otwarte


    Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Mają na celu stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Zadaniem szkół podstawowych jest budowanie wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Pani Katarzyna – wychowawczyni klasy 1c, zaprosiła nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na zajęcia otwarte z ozobotami. Uczniowie pod kierunkiem nauczycielki programowali drogę, którą poruszały się ozoboty. Była to dla dzieci nie tylko nauka, ale świetna zabawa, a dla nauczycielek inspiracja do poprowadzenia zajęć w swoich klasach.

K.B.

Zobacz relację


Jak samochód może jechać bez kierowcy?


    Uczniowie klasy 1c w ramach projektu Laboratoria Przyszłości poznają zasady wykorzystania nowoczesnej technologii, doskonale się przy tym bawią i uczą. Pierwszaki wykorzystując sztuczną inteligencję projektowali i budowali miasto oraz trasę. Przygotowana makieta będzie przestrzenią do znalezienia odpowiedzi na pytanie "Jak samochód może jechać bez kierowcy?"

K.B.

Zobacz relację


Robotyka - zajęcia świetlicowe


    Uczniowie klas pierwszych od września uczestniczą w zajęciach z programowania i kodowania z elementami robotyki. To spotkania, których nadrzędnym celem jest kształtowanie algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy z zespołach, szukania kompromisów i optymalnych rozwiązań. Na zajęciach wykorzystywane są pomoce naukowe zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.

E.K.

Zobacz relację


Robotyka w 1A


    Robotyka w klasie 1a, zajęcia z Ozobotami.

K.B.

Zobacz relację





Badamy elementy elektroniczne


    Podczas zajęć Laboratoriów przyszłości poznajemy zasady działania elementów elektronicznych oraz uczymy się korzystać z podstawowego przyrządu pomiarowego elektronika - multimetru.

Zobacz relację





Poznajemy drukarkę 3D Flashforge Adventurer 4


    Z pewną taka nieśmiałością ...początkowo podeszli uczestnicy programu "Laboratrium przyszłości" do drukarki 3D Flashforge Adventurer 4, w którą zaopatrzona jest nasza szkoła. Pierwsze lody zostały szybko przełamane i okazało się, że obsługa i projektowanie nie jest takie trudne !

Zobacz relację





Lutowanie


    Umiejętność lutowania, to podstawa wszelakiej aktywności związanej z elektroniką. Pierwsze mniej, a po kilku próbach znacznie bardziej udane połączenia cieszą nie tylko uczestników zajęć :)

Zobacz relację