|
LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
       Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
       Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.      Zobacz informacje o programie.
       Szkoła Podstawowa Nr 39 w Krakowie w ramach programu Laboratoria Przyszłości otrzymała wsparcie w postaci środków finansowych w łącznej wysokości 60 000 PLN.
Ważniejsze wyposażenie wg poniższej specyfikacji:
- drukarka 3D Flashforge Adveturer 4
- drukarka 3D Makerbot Sketch
- zestawy filamentów
- mikrokontrolery Arduino
- roboty edukacyjne - OZOBOT
- roboty edukacyjne - PHOTON
- stacja lutownicza i lutownice transformatorowe
- zestawy narzędzi do zajęć technicznych
- multimetry elektryczne
- maszyne do szycia ELNA
- aparat fotograficzny CANON EOS 250D
- mikroporty
- zestaw oświetleniony do realizacji nagrań
- mikroskopy USB
- i wiele innych....
Projekty 3D - "Wielkanocny dekor" - Laboratoria Przyszłości
    Po opanowaniu podstwowych umiejętności projektowania 3D na platformie TINKERCAD przyszedł czas na bardziej zawansowane projekty. "Wielkanocny dekor 3D", to zadanie projektowe z którym zmierzyli się uczniowie klas starszych. Najlepsze z projektów zostały następnie wydrukowane na szkolnej drukarce Flashforge Adventurer.
Projekty 3D - Laboratoria Przyszłości
    W ramach zajęc informatyki uczniowie poznawali zasady projektowania 3D z wykorzystaniem platformy TINKERCAD. Najlepsze z projektów zostały następnie wydrukowane na szkolnej drukarce Adventurer, która została zakupiona w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
Kodowanie - Laboratoria Przyszłości
    Dzięki samodzielnej pracy, indywidualnemu podejściu do rozwiązania problemu, zwłaszcza, gdy każdy z uczniów dysponuje swoim robotem, skutecznie można rozwijać nawyki poszukiwania nowych, lepszych rozwiązń. Zajęcia robotyki dają możliwość świadomego i bezpiecznego korzystania z dobrodziejstwa świata komputerowych technologii.
E.K.
Ozoboty w akcji - Laboratoria Przyszłości
    "...Ozobot, to mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania, który zabiera dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów ....". Jak ciekawe i zajmujące może być programowanie takiego urządzenia przekonują sie kolejne grupy uczniów uczestniczących w zajęciach projektu Laboratoria Przyszłości.
E.K.
Roboty Photon - Laboratoria Przyszłości
    Roboty Photon okazuje się bardzo dobrze wspólpracują z oprogramowaniem projektora "Magiczny Dywan". Przekonali sie o tym uczniowie podczas zajęć projektu "Laboratoria Przyszłości". Kodowanie i programowanie, to jedne z ważniejszych umiejętności, które rozwijają analityczne myślenie.
E.K.
Szyjemy ozdoby choinkowe - Laboratoria Przyszłości
    Samorząd Uczniowski w ramach akcji - "Kiermasz przedświateczny" postanowił przygotować dekoracje choinkowe. Korzystając z maszyn do szycia, które zakupione zostały do projektu "Laboratoria przyszłości", uczniowie nie tylko poznali technikę szycia maszynowego, ale także własnoręcznie uszyli piękne świąteczne dokoracje.
A.G.
Prace z drutu - wykorzystujemy sprzęt programu - Laboratoria Przyszłości
    Praca z drutem konstrukcyjnym, tworzenie elementów przestrzennych jest zdecydowanie łatwiejsze, gdy posługujemy się odpowiednimi narzędziami. Przekonali się o tym osobiście uczniowie uczestniczący w zajęciach programu "Laboratoria przyszłości". Szczypce uniwersalne, szczypce okrągłe, teletechniczne oraz ucinaczki boczne początkowo nie chciały "słuchać" użytkowników. Po kilku próbach okazało się, że jednak są bardzo przydatne i znacznie ułatwiają wykonanie pracy.
E.K.
Laboratoria Przyszłości – zajęcia otwarte
    Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Mają na celu stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Zadaniem szkół podstawowych jest budowanie wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Pani Katarzyna – wychowawczyni klasy 1c, zaprosiła nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na zajęcia otwarte z ozobotami. Uczniowie pod kierunkiem nauczycielki programowali drogę, którą poruszały się ozoboty. Była to dla dzieci nie tylko nauka, ale świetna zabawa, a dla nauczycielek inspiracja do poprowadzenia zajęć w swoich klasach.
K.B.
Jak samochód może jechać bez kierowcy?
    Uczniowie klasy 1c w ramach projektu Laboratoria Przyszłości poznają zasady wykorzystania nowoczesnej technologii, doskonale się przy tym bawią i uczą. Pierwszaki wykorzystując sztuczną inteligencję projektowali i budowali miasto oraz trasę. Przygotowana makieta będzie przestrzenią do znalezienia odpowiedzi na pytanie "Jak samochód może jechać bez kierowcy?"
K.B.
Robotyka - zajęcia świetlicowe
    Uczniowie klas pierwszych od września uczestniczą w zajęciach z programowania i kodowania z elementami robotyki. To spotkania, których nadrzędnym celem jest kształtowanie algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy z zespołach, szukania kompromisów i optymalnych rozwiązań. Na zajęciach wykorzystywane są pomoce naukowe zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
E.K.
Robotyka w 1A
    Robotyka w klasie 1a, zajęcia z Ozobotami.
K.B.
Badamy elementy elektroniczne
    Podczas zajęć Laboratoriów przyszłości poznajemy zasady działania elementów elektronicznych oraz uczymy się korzystać z podstawowego przyrządu pomiarowego elektronika - multimetru.
Poznajemy drukarkę 3D Flashforge Adventurer 4
    Z pewną taka nieśmiałością ...początkowo podeszli uczestnicy programu "Laboratrium przyszłości" do drukarki 3D Flashforge Adventurer 4, w którą zaopatrzona jest nasza szkoła. Pierwsze lody zostały szybko przełamane i okazało się, że obsługa i projektowanie nie jest takie trudne !
Lutowanie
    Umiejętność lutowania, to podstawa wszelakiej aktywności związanej z elektroniką. Pierwsze mniej, a po kilku próbach znacznie bardziej udane połączenia cieszą nie tylko uczestników zajęć :)