logo  




  1. HOME
  2. SZKOŁA
    • Misja i wizja szkoły
    • Historia szkoły
    • Patron szkoły
    • Sztandar szkoły
    • Dyrekcja
    • Kadra
    • Konsultacje
    • Pedagog
    • Dokumenty
    • Podręczniki
    • e-Dziennik
    • Bezpieczna Szkoła
    • Biblioteka
    • Sukcesy
    • Multimedia
  3. RODZICE
    • Rada Rodziców
    • Kalendarz 2022/23
    • Dzwonki
    • Stołówka
    • Higienistka
    • 1% Podatku
  4. UCZNIOWIE
    • Samorząd Uczniowski
    • SU-Nasze działania
    • Wolontariat
    • Konkursy
    • Zadania
  5. PROJEKTY
    • STARS
    • #SU-w-ak
    • Montessori
    • Ogród z klasą
    • ZiS
    • SKS
    • Laboratorium Przyszłości
    • ERASMUS+
    • Inne
  6. ŚWIETLICA
    • Z życia świetlicy
    • Regulamin
    • Dokumenty
    • Archiwum Świetlicy 2019/20
  7. REKRUTACJA
    • Oferta 2022/23
    • Terminarz
    • ELEMENTO
  8. KONTAKT
    • Adres
    • Mapa
    • Sekretariat
    • GSuite
    • RODO
    • Dostępność
    • Mapa strony
    • webmajster
  9. OGŁOSZENIA
    • Przetargi

  

Świat Montessori w Szkole Podstawowej nr 39

   Od roku szkolnego 2019/2020 w Szkole Podstawowej nr 39 im. B. Głowackiego w Krakowie realizowany jest Projekt Montessori. Obecnie bierze w nim udział klasa I A oraz II A. Standardowe lekcje w ramach edukacji wczesnoszkolnej są wzbogacane o komponenty pedagogiki stworzonej przez włoską lekarkę - - M. Montessori. Wykorzystywane codziennie w czasie zajęć pomoce rozwojowe umożliwiają uczniom poszerzanie swojej wiedzy oraz realizowanie pasji. Są one odwzorowaniem materiałów opracowanych przez M. Montessori i stanowią obowiązkowy element wyposażenia klasy. Ich konstrukcja zachęca dzieci do samodzielnego działania w poszukiwaniu wiedzy. Niezwykłe znaczenie mają również lekcje ciszy. W ich czasie uczniowie ćwiczą umiejętność pracy indywidualnej, skupiania się na wykonywanym zadaniu, ale przede wszystkim doskonalą zdolność do podejmowania refleksji nad otaczającą rzeczywistością.

   Realizacji Projektu Montessori w SP nr 39 towarzyszy pewność, że podstawą nowoczesnej edukacji jest odpowiadanie na indywidualne potrzeby dziecka.Pedagogika M. Montessori pozwala to przekonanie urzeczywistnić.