logo  




  1. HOME
  2. SZKOŁA
    • Misja i wizja szkoły
    • Historia szkoły
    • Patron szkoły
    • Sztandar szkoły
    • Dyrekcja
    • Kadra
    • Konsultacje
    • Pedagog
    • Dokumenty
    • Podręczniki
    • e-Dziennik
    • Bezpieczna Szkoła
    • Biblioteka
    • Sukcesy
    • Multimedia
  3. RODZICE
    • Rada Rodziców
    • Kalendarz 2024/25
    • Dzwonki
    • Stołówka
    • Higienistka
    • Stomatolog
    • 1,5% Podatku
    • Zdjęcia - Legitymacja
  4. UCZNIOWIE
    • Samorząd Uczniowski
    • SU-Nasze działania
    • Wolontariat
    • Konkursy
    • Zadania
  5. PROJEKTY
    • STARS
    • SIMPAL
    • Ruch i zdrowie
    • #SU-w-ak
    • Future4me
    • Montessori
    • FERS
    • Akademia Puchatka
    • Warsztaty naukowe
    • Mega Misja
    • Ogród z klasą
    • ZiS
    • SKS
    • Laboratorium Przyszłości
    • Trzymaj Formę
    • ERASMUS+
    • Inne
  6. ŚWIETLICA
    • Z życia świetlicy
    • Dokumenty
    • Archiwum Świetlicy 2019/20
  7. DSD
    • DSD SP39
    • DSD G7
  8. REKRUTACJA
    • Oferta 2025/26
    • Terminarz
    • ELEMENTO
  9. SOM
  10. KONTAKT
    • Adres
    • Mapa
    • Sekretariat
    • GSuite
    • RODO
    • Dostępność
    • Mapa strony
    • webmajster

  

Świat Montessori w Szkole Podstawowej nr 39

    Od roku szkolnego 2019/2020 w Szkole Podstawowej nr 39 im. B. Głowackiego w Krakowie realizowany jest Projekt Montessori. Obecnie bierze w nim udział klasa I A oraz II A. Standardowe lekcje w ramach edukacji wczesnoszkolnej są wzbogacane o komponenty pedagogiki stworzonej przez włoską lekarkę - - M. Montessori. Wykorzystywane codziennie w czasie zajęć pomoce rozwojowe umożliwiają uczniom poszerzanie swojej wiedzy oraz realizowanie pasji. Są one odwzorowaniem materiałów opracowanych przez M. Montessori i stanowią obowiązkowy element wyposażenia klasy. Ich konstrukcja zachęca dzieci do samodzielnego działania w poszukiwaniu wiedzy. Niezwykłe znaczenie mają również lekcje ciszy. W ich czasie uczniowie ćwiczą umiejętność pracy indywidualnej, skupiania się na wykonywanym zadaniu, ale przede wszystkim doskonalą zdolność do podejmowania refleksji nad otaczającą rzeczywistością.

   Realizacji Projektu Montessori w SP nr 39 towarzyszy pewność, że podstawą nowoczesnej edukacji jest odpowiadanie na indywidualne potrzeby dziecka.Pedagogika M. Montessori pozwala to przekonanie urzeczywistnić.




Wizyta w Instytucie Botaniki



    Klasa 3a kolejny już raz odwiedziła ciekawe miejsce - Instytut Botaniki. Tym razem podeszła do sprawy naukowo. Podczas wizyty na wydziale krakowskiej uczelni dzieci zobaczyły m.in. najstarszy zielnik. Dowiedziały się też w jaki sposób przechowuje się zasuszone rośliny. Na koniec wykonały karty, takie jak w prawdziwych zielnikach.

J.P.

Zobacz relację




Pierwsze wywiady.



    Nasze klasy trzecie wzięły udział w Festiwalu Literatury dla Dzieci. W siedzibie Radia Kraków spotkały się z panią Marią Strzelecką, autorką książek dla dzieci. Przed spotkaniem dzieci z 3a udzieliły wywiadu jednej z krakowskich stacji telewizyjnych. Wypowiedzi dzieci można było zobaczyć i usłyszeć w wieczornej Kronice.

J.P.

Zobacz relację




Zimowe podróże



    Uczniowie klasy 3a postanowili pokazać, które miejsca w Polsce ostatnio odwiedzili. Po sprawdzeniu na mapie Polski, zaznaczyli właściwe punkty na naszej, klasowej mapie. Część dzieci wyjechała za granicę, dlatego miejsc nie zaznaczyli, ale za to przedstawili najciekawsze informacje na temat nowych miejsc.

J.P.

Zobacz relację




Elementy pedagogiki Marii Montessori



    Uczniowie klasy 3a bardzo chętnie podczas lekcji korzystają z różnorodnych pomocy dydaktycznych. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się materiały do matematyki, sensoryczne oraz służące wychowaniu kosmicznemu. Między 6 a 12 rokiem życia dziecko wchodzi w etap świadomego poznawania świata. Następuje rozwój myślenia abstrakcyjnego. Podczas lekcji dzieci uczą się od siebie, wzajemnie sobie pomagając. Nauczyciel wspiera uczniów w codziennym rozwoju zainteresowań i zdolności. Dzieci uczą się poprzez spontaniczną aktywność. Chętnie w grupach wykonują ciekawe projekty, dobierając przy tych kreatywne techniki. Duży nacisk kładziemy na koncentracje, która objawia się nauką systematyczności oraz dokładności w działaniu. Bardzo lubiane przez dzieci jest świętowanie urodzin metodą Montessori. Ważnym elementem są lekcje ciszy, które mają duże znaczenie w wychowawczym rozwoju dziecka. Uczniowie próbują odnaleźć spokój, starają się wyciszyć i skoncentrować na danym zadaniu.

A.K.

Zobacz relację




Wielka lekcja Montessori - KOSMOS



    Uczniowie klasy 2a podczas lekcji prowadzili obserwacje, które przybliżyły im podstawowe informacje o przestrzeni kosmicznej. Poznali również planety Układu Słonecznego. A na koniec wykonali samodzielnie projekt układu planet.

J.P.

Zobacz relację