![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
  | ![]() |
![]() |
![]() |

SIMPAL
    Z radością informujemy, że klasa 2b została zakwalifikowana do udziału w międzynarodowej inicjatywie pn. SIMPAL. SIMPAL (Sport, Integration and Mental health through Physically Active Learning) to innowacyjny projekt, który ma na celu ułatwienie nauczycielom integracji uczniów ukraińskich i polskich, uczących się w jednej klasie oraz wsparcie ich dobrostanu psychicznego, poprzez wspólne działania oparte na ruchu.
   Liderem projektu jest jedna z największych na Świecie organizacja międzynarodowa działająca na rzecz aktywności fizycznej - International Sport and Culture Association (ISCA), z siedzibą w Kopenhadze. Koordynatorem krajowym jest Akademia Krokieta i Lamy, która jako pierwsza inicjatywa z Polski zdobyła w 2022 r. główną nagrodę Komisji Europejskiej #BeActive Awards w kategorii EDUKACJA.
Wkrótce podzielimy się z Wami ciekawostkami z realizacji projektu.
@AkademiaKrokietaiLamy    @isca.page (ISCA - International Sport and Culture Association)
#SIMPALproject    #PhysicallyActiveLearning    #ErasmusPlus
Gadające mikrominiaturki

    Uczniowie klasy 2b podjęli się drugiego wyzwania przygody detektywistycznej. Tym razem, wraz z detektyw Meryl przenieśli się na Ukrainę do Kijowa, gdzie odwiedzili Muzeum Mikrominiatur Mykoły Siadrystego. Poznali wyjątkowe eksponaty - szachy ustawione na główce od szpilki, wielbłądy, które mieszkają w uchu igielnym i mikroskopijną książkę. Dodatkowo poznali kilka faktów na temat Ukrainy i Kijowa. Dowiedzieli się też czym jest cyrylica. Pracując w grupach starali się zebrać wszystkie ważne informacje przedstawione w filmie pt. "Gadające mikrominiatury". Dzięki współpracy odnaleźli kolejny symbol i literę należącą do tajemniczego kodu. Aktywności umysłowej towarzyszyła aktywność ruchowa, a wszyscy przy tym znakomicie się bawili.
J.Ś-G.
Klasa 2b wita wiosnę!

    Uczniowie klasy 2b powitali wiosnę z zabawami ruchowymi projektu Simpal. "Wiosna - co wolisz?" – to krótka zabawa ruchowa, która zachęca dzieci do aktywności fizycznej i pozwala odkryć ich sportowe preferencje. Każdy mógł wybrać ćwiczenie, które odpowiadało jego ulubionej aktywności. Co lubisz bardziej, jazdę na rowerze, czy na hulajnodze? Bawić się na placu zabaw, czy spacerować po lesie? Którą porę roku wolisz - wiosnę, czy jesień? To tylko niektóre z zadań. My już znamy odpowiedzi na te pytania!
Drugą zabawą były ćwiczenia oddechowe "Bańki rób". Dzieci popracowały nad prawidłowym oddechem. Starały się wyobrazić sobie, że nadmuchują ogromne bańki, które następnie pękają. Próbowały wstrzymywać oddech i wydmuchiwać długo powietrze. Zabawy bardzo podobały się dzieciom i wprowadziły wszystkich w pogodny, wiosenny nastrój.
J.Ś-G.
Integracyjna przygoda detektywistyczna - projekt SIMPAL

    Uczniowie klasy 2b wzięli udział w pierwszym wyzwaniu detektywistycznym w ramach projektu Simpal. Przed przystąpieniem do zadania przeszli detektywistyczne szkolenie i otrzymali certyfikaty ukończenia kursu. Każdy uczeń otrzymał teczkę Akt Ściśle Fajnych i legitymację detektywa. Detektywistyczną przygodę rozpoczęli od wizyty z detektyw Meryl w Warszawie. Wspólnie poszukiwali zagubionych liter i uzupełniali kartę dowodów. Dzięki swojej sprawności ruchowej mogli odczytać ukryte wiadomości. Wszystkim udało się zapamiętać ukryte litery i rozwiązać tajemnicze zadanie. Przed nami kolejne wyzwania, już nie możemy się ich doczekać!
J.Ś-G.